KZBS oraz Głos Banków Spółdzielczych partnerami kampanii edukacyjnej „Warto Bezgotówkowo”

Obrót bezgotówkowy przynosi wymierne korzyści konsumentom, przedsiębiorcom, administracji publicznej i całej gospodarce. Obsługa rozliczeń bezgotówkowych zajmuje ponad dwukrotnie mniej czasu niż gotówkowych. Aby promować płatności przelewem, telefonem i kartą, 19 października ruszył Tydzień Płatności Bezgotówkowych, pod patronatem honorowym Ministerstwa Finansów oraz Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii. Krajowy Związek Banków Spółdzielczych jest partnerem wydarzenia, a "Głos Banków Spółdzielczych" objął wydarzenie patronatem medialnym.

Tydzień Płatności Bezgotówkowych odbywa się w ramach kampanii Warto Bezgotówkowo, która została zainicjowana przez Koalicję na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności, a koordynowana jest przez Warszawski Instytut Bankowości.

Celem kampanii Warto Bezgotówkowo jest upowszechnienie stosowania płatności elektronicznych i zastąpienie części transakcji gotówkowych elektronicznymi instrumentami płatniczymi, czyli: kartami płatniczymi, przelewami, blikiem oraz płatnościami mobilnymi.

Bardzo ważną grupą, która coraz aktywniej korzysta z płatności bezgotówkowych są seniorzy. Ze względu jednak na bardzo szybko następujące zmiany technologiczne i istniejące w wielu rejonach naszego kraju wykluczenie cyfrowe, są szczególnie narażeni na wyłudzenia i ataki cyberprzestępców. Szczególnie też muszą o siebie zadbać w obliczu pandemii Covid-19. Dlatego podczas Tygodnia Płatności Bezgotówkowych przygotowane zostały różnego rodzaju materiały dedykowanych szczególnie seniorom.      

W ramach Tygodnia będzie można zapoznać się z m. in.: 

  • Wirtualnymi rozmowami o bezgotówkowym świecie z przedstawicielami eService, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Santander Bank Polska czy VISA 
  • Animacjami prezentującymi zalety płatności bezgotówkowych 
  • Wynikami badania „Płatności bezgotówkowe oczami Polaków 2020” 
  • Debatą „Obrót bezgotówkowy w Polsce u progu trzeciej dekady XXI wieku – szanse, wyzwania, zagrożenia” w ramach konferencji CyberAcademy
  • Broszurami edukacyjnymi nt. bezpiecznego korzystania z płatności bezgotówkowych 
  • Webinarami dla seniorów nt. bezpiecznego bankowania i korzystania z kart płatniczych

Tegoroczna edycja kampanii Warto Bezgotówkowo będzie obejmowała akcję informacyjno-edukacyjną i indywidualne aktywności partnerów. W związku z tym organizatorzy kampanii zachęcają banki spółdzielcze do włączenia się we współpracę w proponowaniu tego wydarzenia poprzez informowanie w terminie 19 – 23 października br. swoich klientów o korzyściach wynikających z obrotu bezgotówkowego.

Zachęcamy do odwiedzenia dedykowanej wydarzeniu strony internetowej wartobezgotowkowo.pl, na której będą pojawiać się grafiki i animacje, raporty oraz materiały które mogą Państwo swobodnie wykorzystywać w swoich działaniach. Na bieżąco zamieszczane są tam również informacje prasowe oraz teksty eksperckie.

W przypadku pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu z przedstawicielem koordynatora projektu (Warszawski Instytut Bankowości) Panem Bartłomiejem Majewskim tel. 696 350 341, e-mail: bmajewski@wib.org.pl

Wspólnie pokażmy, że obrót bezgotówkowy to nie tylko symbol nowoczesności, lecz także korzyść – zarówno  w wymiarze społecznym, jak i finansowym. Pokażmy, że  płatności bezgotówkowe są szybkie, wygodne i bezpieczne. #WartoBezgotówkowo

Udostępnij artykuł:
« powrót