Szkolenie on-line: Określone czynności związane z prowadzeniem rachunków bankowych/udzielaniem kredytów a VAT. Nowa perspektywa VAT dla banków. Opinie bankowe, opinie audytorskie, zaświadczenia i inne
Krajowy Związek Banków Spółdzielczych organizuje szkolenie on-line „Określone czynności związane z prowadzeniem rachunków bankowych/udzielaniem kredytów a VAT. Nowa perspektywa VAT dla banków. Opinie bankowe, opinie audytorskie, zaświadczenia i inne dokumenty a stawka VAT”, które odbędzie się w dniu 21 marca 2025 r. w godzinach 08:30 – 12:00. Spotkanie z Prowadzącymi będzie miało charakter interaktywny, z możliwością zadawania pytań i prowadzenia dyskusji. Warunki techniczne i tryb udostępnienia będzie przekazany uczestnikom po zapisaniu się na szkolenie.
CEL SZKOLENIA:
Szkolenie ma na celu omówienie określonych czynności związanych z prowadzeniem rachunków bankowych/udzielaniem kredytów – na gruncie VAT. W ramach szkolenia zostanie poruszona kwestia opodatkowania VAT opinii bankowych, opinii audytorskich, zaświadczeń oraz innych dokumentów bankowych. Dodatkowo zakres szkolenia obejmuje również tematykę opodatkowania VAT sprzedaży środków trwałych/nieruchomości oraz nowe obowiązki raportowania (e-Faktury i KSeF).
ADRESACI SZKOLENIA:
Przedstawiciele działów finansowo-księgowych, główne(-i) księgowe(-i) oraz osoby odpowiedzialne w zarządach banków spółdzielczych za sprawy finansowo-księgowe.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Opodatkowanie VAT czynności bankowych – ogólne zasady.
2. Stosowanie proporcji VAT przez banki spółdzielcze.
3. Opodatkowanie VAT usług bankowych.
4. Określone czynności związane z prowadzeniem rachunków bankowych/udzielaniem kredytów a VAT.
5. Opodatkowanie VAT sprzedaży środków trwałych/nieruchomości.
6. Nowe obowiązki raportowania (e-Faktury i KSeF).
7. Sesja Q&A.
SZKOLENIE POPROWADZĄ:
Łukasz Kumkowski - licencjonowany doradca podatkowy (nr wpisu 12798) oraz radca prawny (nr wpisu WA-15250). Od ponad 11 lat zajmuje się tematyką automatycznej wymiany informacji podatkowych (w tym zwłaszcza w obszarze FATCA, CRS/Euro-FATCA oraz MDR) oraz bieżącym doradztwem podatkowym (w szczególności w obszarze CIT) dla podmiotów z branży finansowej (w tym zwłaszcza banków krajowych). Jest współautorem komentarza do regulacji FATCA (FATCA. Komentarz, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 2017), ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami (Ustawa o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami. Komentarz, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 2021) oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Komentarz, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 2025).
Przemysław Roszkowski - licencjonowany doradca podatkowy (nr wpisu: 12775), absolwent wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim, autor licznych komentarzy podatkowych w prasie branżowej oraz prelegent na konferencjach i szkoleniach klienckich. Od 10-ciu lat wspiera klientów w obszarach doradztwa podatkowego. Doświadczenie zdobywał w międzynarodowych spółkach doradztwa podatkowego. W ramach dotychczasowej praktyki zawodowej specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem od towarów i usług m.in. wspiera zagranicznych i polskich przedsiębiorstw działających w branżach FMCG, IT, logistycznej, energetycznej, finansowej (przede wszystkim dla banków) oraz podmiotów z sektora publicznego. Był zaangażowany w projekty związane z identyfikacją konsekwencji w zakresie VAT różnorodnych schematów biznesowych, w tym także transakcji międzynarodowych, potencjalnych ryzyk podatkowych, z asystą dla zagranicznych inwestorów przy strukturyzowaniu ich działalności w Polsce oraz przy postępowaniach podatkowych.
Koszt udziału w szkoleniu wynosi 299 zł netto/os + VAT dla Członków KZBS oraz 499 zł netto/os + VAT dla pozostałych uczestników. Koszt szkolenia obejmuje rezerwację miejsca dla uczestnika, udostępnienie uczestnikowi linka z instrukcją logowania do platformy, na której odbędzie się szkolenie, certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia oraz materiały szkoleniowe.
Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 18 marca 2025 r. lub wyczerpania dostępnych miejsc.
Zapisy na szkolenie odbywają się wyłącznie za pośrednictwem poniższego formularza zgłoszeniowego. Na podstawie wypełnionego formularza zostanie wystawiona faktura VAT.
WAŻNE! Prawidłowe zgłoszenie na szkolenie jest równoznaczne z otrzymaniem automatycznego maila zwrotnego na adres mailowy podany w formularzu zgłoszeniowym.
Szkolenie odbędzie się tylko w przypadku uzyskania odpowiedniej liczby uczestników.