24 kwietnia 2025

Szkolenie on-line: Aktywa trwałe – praktyczne aspekty uwzględniające specyfikę banku spółdzielczego

Krajowy Związek Banków Spółdzielczych we współpracy z Centrum Edukacji PKF, wchodzącego w skład firmy audytorskiej PKF Consult organizuje szkolenie on-line „Aktywa trwałe – praktyczne aspekty uwzględniające specyfikę banku spółdzielczego”, które odbędzie się w dniu 24 kwietnia 2025 r. w godzinach 09:00 – 15:30. Spotkanie z Prowadzącą będzie miało charakter interaktywny, z możliwością zadawania pytań i prowadzenia dyskusji. Warunki techniczne i tryb udostępnienia będzie przekazany uczestnikom po zapisaniu się na szkolenie.

CEL SZKOLENIA:

Omówienie podstawowych zasad z zakresu ujęcia, wyceny, ewidencji, rozliczania i prowadzenia dokumentacji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, w tym nieruchomości inwestycyjnych w oparciu o przepisy Ustawy o Rachunkowości i Krajowych Standardów Rachunkowości. Dzięki uczestnictwu w tym szkoleniu słuchacze nabędą szeroką wiedzę w zakresie dotyczącym prawidłowej ewidencji, księgowego i podatkowego rozliczania i wyceny dla celów sprawozdania finansowego oraz przeprowadzania inwentaryzacji środków trwałych w oparciu o najnowsze przepisy rachunkowe.

SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:

Pracowników działów finansowo-księgowych, kontrollingu oraz pracowników innych merytorycznych komórek, którzy są odpowiedzialni za prowadzenie i rozliczanie inwestycji.

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Definicja środka trwałego, jego części składowych, dodatkowych i peryferyjnych.

2. Kompletność środka trwałego w aspekcie Ustawy o Rachunkowości i Krajowego Standardu Rachunkowości nr 11.

3. Ustalenie wartości początkowej środka trwałego (cena nabycia, koszt wytworzenia). Zasady ujęcia i klasyfikacji według zasad rachunkowych i podatkowych.

4. Nakłady na ulepszenie a remont środków trwałych – wpływ na rozliczenie rachunkowe i podatkowe (konserwacja, ulepszenia, rozbudowa, adaptacja, modernizacja, miary wartości użytkowej).

5. Zasady i metody amortyzacja środków trwałych wg. zasad rachunkowych i podatkowych (podejście warsztatowe).

6. Pojęcie inwestycji w obcym środku trwałym, inwestycji zaniechanych. Metody ujęcia i wyceny bilansowej według zasad rachunkowych i podatkowych.

7. Zasady ujęcia rachunkowego i podatkowego rozchodu środków trwałych:

  • sprzedaż, darowizna składników majątku,
  • likwidacja składników majątku.

8. Inwentaryzacja środków trwałych i błędy popełniane przez jednostki:

  • metody, terminy i częstotliwość przeprowadzania inwentaryzacji,
  • odpowiedzialność za przeprowadzenie inwentaryzacji,
  • wycena oraz ujęcie rachunkowe i podatkowe różnic inwentaryzacyjnych (niedobory i nadwyżki).

9. Wycena bilansowa środków trwałych – zasady rachunkowe i podatkowe.

10. Środki trwałe a sprawozdanie finansowe: wypływ na podatek odroczony (ujęcie, kalkulacja, uzgodnienie), informacja dodatkowa.

11. Środki trwałe w budowie: pojęcie, zasady ewidencji i rozliczania, wycena

12. Nieruchomości inwestycyjne oraz aktywa trwałe przejęte za długi:

  • ujęcie rachunkowe i podatkowe,
  • wycena bilansowa.

13. Rzeczowe aktywa trwałe użytkowane na podstawie umowy leasingu na przykładach praktycznych (podejście warsztatowe):

  • klasyfikacja umów leasingu,
  • ujęcie i wycena według zasad rachunkowych i podatkowych.

 

SZKOLENIE POPROWADZI:

Agnieszka Królak - biegły Rewident nr 11655. Praktyk w bankowości z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w rachunkowości, magister ekonomii o specjalizacji ekonomika bankowości i ubezpieczeń, absolwentka studiów doktoranckich na Wydziale Zarządzania UW.  Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w instytucjach finansowych w obszarze rachunkowości, controllingu, wdrożeń, podatków i zarządzania, przez ponad dwadzieścia lat piastowała stanowiska głównego księgowego, dyrektora finansowego oraz członka zarządu spółek sektora finansowego, w tym banków. Biegły rewident badający sprawozdania finansowe banków, w tym banków spółdzielczych. Posiada uprawnienia ACCA.  

 

Koszt udziału w szkoleniu wynosi 299 zł netto/os + VAT dla Członków KZBS oraz 499 zł netto/os + VAT dla pozostałych uczestników. Koszt szkolenia obejmuje rezerwację miejsca dla uczestnika, udostępnienie uczestnikowi linka z instrukcją logowania do platformy, na której odbędzie się szkolenie, certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia oraz materiały szkoleniowe.

Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 18 kwietnia 2025 r. lub wyczerpania dostępnych miejsc.

Zapisy na szkolenie odbywają się wyłącznie za pośrednictwem poniższego formularza zgłoszeniowego. Na podstawie wypełnionego formularza zostanie wystawiona faktura VAT.

WAŻNE! Prawidłowe zgłoszenie na szkolenie jest równoznaczne z otrzymaniem automatycznego maila zwrotnego na adres mailowy podany w formularzu zgłoszeniowym.

Szkolenie odbędzie się tylko w przypadku uzyskania odpowiedniej liczby uczestników.

Zapisz się na szkolenie:

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane

Podanie przez Panią / Pana danych jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości uczestniczenia w szkoleniu.

×

Niezbędne pliki cookies

Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie.

Zawsze aktywne

Analityczne pliki cookie

Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.