02 września 2024

Spółdzielczy Bank Ludowy w Kępnie 52. bankiem spółdzielczym w SUS

Spółdzielczy Bank Ludowy w Kępnie 52. bankiem spółdzielczym, który przystąpił do Systemu Usług SGB (SUS) i zintegrował z nim swoje dane.

SUS to kompleksowy model zarządzania usługami udostępnianymi wszystkim bankom Zrzeszenia przez SGB-Bank SA. Dzięki niemu banki uzyskują dostęp do profesjonalnych zasobów technicznych, kompetencyjnych i infrastrukturalnych, a także do bogatych źródeł produktów, narzędzi informatycznych i nowych rozwiązań technologicznych.

W pakiecie Systemu Usług SGB znajdują się już między innymi: system antyfraudowy FDS (poszerzony ostatnio o funkcję monitorowania kart), Platforma SGB, narzędzia AML, całodobowe Call Center i aplikacja SGB Mobile dla firm, oferta dla młodych i najmłodszych, kantor, konto na selfie,  kredyty online oraz cykliczne szkolenia. Te usługi to dorobek ostatnich kilku lat działalności SGB-Banku.

Projekt wdrożeniowy, który trwał zaledwie kilka miesięcy, nie mógłby zostać zrealizowany bez ogromnego zaangażowania i współpracy pracowników Ludowego Banku Spółdzielczego w Kępnie, SGB-Banku SA oraz Asseco Poland. Wspólna praca i determinacja w dążeniu do ostatecznego celu jakim było udane wdrożenie produkcyjne zakończyły się sukcesem w miniony weekend. 

System Usług SGB to wspólna, zrzeszeniowa platforma technologiczno-procesowa, z której banki spółdzielcze mogą korzystać pakietowo, na zasadach subskrypcyjnych, w korzystnych dla siebie cenach. W modelu prawnym, na którym oparto SUS, obowiązuje zasada przejrzystości i równych praw dla wszystkich partnerów.

Banki są w tym przypadku zarówno partnerami współtworzącymi system, jak i jego klientami, otrzymującymi od SGB-Banku specjalistyczne wsparcie w zakresie administrowania systemami operacyjnymi, usługami bezpieczeństwa, analizy transakcji  i sprawozdawczości. 

Z perspektywy banków, które korzystają z SUS, korzystanie z systemu to inwestycja w przyszłość. Posiadanie najnowocześniejszych narzędzi technologicznych jest dla lokalnego banku realnym wsparciem w codziennej pracy i obsłudze klienta. Zapewnia bezpieczeństwo danych, szybkość w podejmowaniu decyzji finansowych i możliwość precyzyjnego, spersonalizowanego kształtowania ofert. Poprzez jakość stosowanych rozwiązań technologicznych i ich dostępność wynosi też relacje banku spółdzielczego z klientami na wysoki, wcześniej nienotowany poziom.

W kolejnych latach planujemy wdrożenie kilkudziesięciu kolejnych banków do SUS.

×

Niezbędne pliki cookies

Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie.

Zawsze aktywne

Analityczne pliki cookie

Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.