RBS w Lututowie edukuje w temacie cyberbezpieczeństwa
Bank na portalu Facebook opublikował post, w którym ostrzega przed oszustwami na pracownika banku. Przedstawia przykład próby wyłudzenia pieniędzy.
Na bankowym profilu na Facebooku czytamy: "Klientka naszego banku otrzymała informacje telefoniczną od pracownika innego Banku (pracownica banku miała obcy akcent), o próbie wzięcia na jej numer pesel kredytu. Klientka poinformowała pracownika, że nie składała wniosku o kredyt. Pracownik Banku zapewnił klientkę, że zgłosi tą sprawę na policję oraz poinformuje jej Bank o próbie wyłudzenia. Pracownica Banku wypytała się klientki w jakim Banku ma konto oraz poinformowała, że skontaktuje się z nią Pracownik Banku w którym ma rachunek. Po chwili zadzwonił do niej pracownik banku, w którym klientka ma konto, przedstawiając swoje imię i nazwisko oraz numer identyfikacyjny, który w celu zabezpieczenia jej środków poleca jej zwiększenie na aplikacji limitu blika oraz przelania środków na inne konto. Środki zostaną przelane na 48 godzin w celu bezpieczeństwa na konto techniczne. Na szczęście klientka z innego telefonu zadzwoniła do swojego Banku.
Klientka została poinformowana, że padła ofiarą oszustwa, zostały jej zablokowane wszystkie kanały zdalnego dostępu.
Przypominamy, że pracownicy banków nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Każdy telefon od osoby podającej się za pracownika banku, która proponuje wypłacanie i wpłacanie pieniędzy jest telefonem od oszusta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112."
Źródło: https://www.facebook.com/photo?fbid=861054822690698&set=a.494196486043202