04 października 2021

Przelewy na telefon BLIK ruszają w Bankach Spółdzielczych SGB

W najbliższych dniach klienci Banków Spółdzielczych SGB otrzymają możliwość skorzystania z nowej usługi w aplikacji mobilnej SGB Mobile. Będą to przelewy na telefon BLIK. Rozwiązanie znane jest już użytkownikom aplikacji innych banków, a teraz będzie ono dostępne również dla korzystających z SGB Mobile. Dzięki niemu będą oni mogli przekazać pieniądze innym użytkownikom natychmiast, przez 7 dni w tygodniu, bez znajomości numeru rachunku bankowego.

– W ramach strategii „Mobilnego przyspieszenia” podjęliśmy decyzję, aby wyposażyć naszych klientów w cyfrowe formy płatności mobilnych. Uruchomieniem przelewu na telefon BLIK uzupełniamy tę ofertę, która zawiera już komplet rozwiązań dostępnych na polskim rynku. Dzięki temu każdy z naszych klientów może wybrać formę płatności dopasowaną do swoich potrzeb – mówi Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku SA, odpowiadający za pion technologii i operacji. 

 W opiniach klientów przelew na telefon BLIK to jedna z najchętniej wykorzystywanych usług w aplikacjach bankowych. Umożliwia natychmiastowe przekazanie pieniędzy na rachunki w różnych bankach, które obsługują te funkcję BLIKA. Usługa cieszy się szczególną popularnością wśród młodych klientów

– To kolejne udogodnienie wprowadzane dla klientów Banków Spółdzielczych SGB, którzy zyskają możliwość korzystania z funkcjonalności przelewów na telefon BLIK. Jest to uzupełnienie dotychczasowej oferty BLIK w naszych bankach, ponieważ wcześniej mogli oni już korzystać z płatności w sieci, sklepach stacjonarnych czy wypłat z bankomatów. Otrzymaliśmy już certyfikację od Polskiego Standardu Płatności na dostarczenie tego rozwiązania dla klientów. Od 1 października rozpoczynamy etap testowania w ramach family & friends – mówi Artur Józefowski, dyrektor Biura Bankowości Mobilnej i Internetowej SGB-Banku.

Pierwsze banki Grupy SGB udostępnią przelew na telefon BLIK dla swoich klientów w pierwszej połowie miesiąca, a kolejne będą sukcesywnie dołączane do tego grona.

Obecnie już ponad 10 milionów użytkowników bankowych aplikacji mobilnych w Polsce może wysyłać i odbierać tego typu przelewy. Oznacza to, że od teraz klienci banków SGB będą mogli przekazać pieniądze swoim znajomym natychmiast, także do innego banku. 

– Płatności natychmiastowe w oparciu o aplikację mobilną banku są dziś najbardziej oczekiwanym przez klientów rozwiązaniem. Nie tylko ułatwiają życie i wzajemne rozliczenia, ale stają się standardem, bez którego wielu klientom trudno dziś sobie wyobrazić nowoczesną bankowość. Tylko w pierwszym półroczu tego roku użytkownicy BLIKA zrealizowali ponad 44 mln tego typu transakcji. Wierzymy, że klienci banków SGB bardzo szybko pokochają nowy sposób rozliczania się – mówi Marcin Waldowski, dyrektor departamentu rozwoju produktu w Polskim Standardzie Płatności, operatorze systemu BLIK.

×

Niezbędne pliki cookies

Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie.

Zawsze aktywne

Analityczne pliki cookie

Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.