Otoczenie sektora banków spółdzielczych
Najnowsze prognozy Banku Światowego
Z opublikowanego przez Bank Światowy „Global Economic Prospects, January 2020” wynika, że tempo wzrostu dla Polski na 2019 r. uległo podwyższeniu o 0,3 p.p. - do 4,3, na rok 2020 utrzymane zostało na wcześniej projektowanym poziomie tj. 3,6 proc., z kolei w 2021 r. 3,3%.
Banki w epoce digitalizacji
Duża część banków będzie musiała zmierzyć się z zagrożeniami wynikającymi z dynamicznych procesów digitalizacji w warunkach globalnego spowolnienia gospodarczego. Wymusi to zmianę tradycyjnych modeli biznesowych – informuje obserwatorfinansowy.pl
Ograniczenie zatorów płatniczych
Z dniem 1 stycznia 2020 r. weszła w życie ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia zatorów płatniczych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1649). Nowe przepisy mają zwiększyć dyscyplinę płatniczą w obrocie gospodarczym oraz wzmocnić ochronę prawną słabszej strony stosunków gospodarczych tj.: mikro, małych i średnich przedsiębiorstw w stosunku do dużych firm.
Inteligentny i otwarty – bank 2025
Cyfryzacja sektora bankowego postępuje coraz szybciej, a wykorzystywana do tego technologia jest coraz bardziej zaawansowana. Jaka zatem będzie bankowość 2025? Czy współpraca z fintechami będzie szansą dla banków? W jaki sposób AI wpłynie na działalność placówek bankowych i rolę doradcy? Na te i inne pytania odpowiada Marta Mróz-Sipiora, Product Manager w Asseco Poland.
Jak fintech stymuluje rozwój branży finansowej?
Jak wynika z raportu PwC Global FinTech Report 2019, ponad połowa globalnych firm z sektora finansowego i technologicznego uznała rozwiązania FinTech za ważny czynnik ich sukcesu.
Dobre praktyki dla jednostek zainteresowania publicznego dotyczące zasad powołania, składu i funkcjonowania komitetu audytu
UKNF przygotował dokument „Dobrych praktyk”, który zwiera zarówno regulacje prawne, jak również stanowisko UKNF stanowiące zbiór dobrych praktyk dla JZP dotyczących zasad powołania, składu oraz funkcjonowania komitetu audytu (dalej: „KA”) i został opracowany w związku z wprowadzeniem przez polskiego ustawodawcę obowiązku powołania KA przez JZP.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- 51
- 52
- 53
- 54
- 55
- 56
- 57
- 58
- 59
- 60
- 61
- 62
- 63
- 64
- 65
- 66
- 67
- 68
- 69
- 70
- 71
- 72
- 73
- 74
- 75
- 76
- 77
- 78
- 79
- 80
- 81
- 82
- 83
- 84
- 85
- 86
- 87
- 88
- 89
- 90
- 91
- 92
- 93
- 94
- 95
- 96
- 97
- 98
- 99
- 100
- 101
- 102
- 103
- 104
- 105
- 106
- 107
- 108
- 109
- 110
- 111
- 112
- 113
- 114
- 115
- 116
- 117
- 118
- 119
- 120
- 121
- 122
- 123
- 124
- 125
- 126
- 127
- 128
- 129
- 130
- 131
- 132
- 133
- 134
- 135
- 136
- 137
- 138
- 139
- 140
- 141
- 142
- 143
- 144
- 145
- 146
- 147
- 148
- 149
- 150
- 151
- 152
- 153
- 154
- 155
- 156
- 157
- 158
- 159
- 160
- 161
- 162
- 163
- 164
- 165
- 166
- 167
- 168
- 169
- 170
- 171
- 172
- 173
- 174
- 175
- 176
- 177
- 178
- 179
- 180
- 181
- 182
- 183
- 184
- 185
- 186
- 187
- 188