04 czerwca 2025

Kolejne 3 Banki Spółdzielcze SGB wdrożone do SUS!

Ostatnie tygodnie pracy wielu osób zaowocowały 3 kolejnymi wdrożeniami banków do Systemu Usług SGB. Do SUS przyłączyliśmy Bank Spółdzielczy w Jarocinie, Bank Spółdzielczy w Ożarowie oraz Bank Spółdzielczy w Głownie. Obecnie w SUS są już 63 banki!

Bank Spółdzielczy w Jarocinie oraz Bank Spółdzielczy w Ożarowie wdrożyliśmy w ten sam weekend. To drugi taki przypadek w historii Spółdzielczej Grupy Bankowej. Zwiększamy liczbę wdrożeń, żeby sprostać oczekiwaniom banków, które chcą jak najszybciej przystąpić do SUS. Liczba weekendów, które możemy przeznaczyć na wdrożenia banków do SUS w ciągu roku jest ograniczona, w związku z tym jednym z priorytetów SGB-Banku jest zwiększenie liczby banków wdrażanych jednocześnie. 

– Decyzję o wdrożeniu podjęliśmy w trosce o dalszy rozwój technologiczny banku – mówi Teresa Kuszyńska, wiceprezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Jarocinie. – Naszym podstawowym celem było zwiększenie bezpieczeństwa danych i dostosowanie naszych usług do zmieniających się oczekiwań klientów. Jesteśmy bankiem, który stawia na rozwój oferty cyfrowych usług i automatyzacji procesów.

Kolejnym wdrażanym bankiem był Bank Spółdzielczy w Głownie, który do tej pory działał na systemie firmy Softnet.

– W miniony weekend w naszym banku został zakończony projekt wdrożenia SUS. Bardzo sprawnie udało się zrealizować wszystkie założenia – mówi Jadwiga Kaszubowska, prezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Głownie. – Dla nas to przede wszystkim inwestycja, która zapewni naszemu bankowi nowoczesne rozwiązania technologiczne, a naszym klientom większe bezpieczeństwo świadczonych usług.

Prace projektowe nad wdrożeniem nowego pakietu usług trwały kilka miesięcy w każdym z wyżej wymienionych banków. Wymagały sporego zaangażowania, zarówno ze stronu pracowników zarówno banków spółdzielczych, jaki i SGB-Banku oraz Asseco Poland. Najtrudniejszym zadaniem pracowników banków w takich projektach jest połączenie pracy operacyjnej z projektową. Przy tak dużych projektach to spore wyzwanie. Na szczęście współpraca (nie tylko stron zaangażowanych we wdrożenie, ale także pomoc innych banków!), jak i determinacja w dążeniu do ostatecznego celu, zakończyły się wdrożeniem produkcyjnym do SUS.

– W pierwszych dniach obsługi klienta wsparcie otrzymaliśmy także od zaprzyjaźnionych Banków Spółdzielczych – potwierdza powyższe słowa Prezes Teresa Kuszyńska. – Dzięki ich pomocy możliwe było zapewnienie ciągłości pracy oraz sprawnej obsługi naszych klientów w tym wymagającym okresie. Współpraca oparta na wzajemnym zaufaniu i solidarności jest nieocenioną wartością w strukturach bankowości spółdzielczej.

Przykład świetnej współpracy podkreśla także Prezes Jadwiga Kaszubowska:

– Podziękowania należą się pracownikom Banku Spółdzielczego w Głownie, SGB-Banku oraz Asseco Poland, to nasz wspólny sukces. W tym miejscu dziękuję również za wsparcie Pani Prezes Banku Spółdzielczego w Kutnie. To właśnie dzięki temu zaangażowaniu i ogromnej pracy możemy powiedzieć, że migracja zakończona pomyślnie, za co wszystkim serdecznie dziękujemy.

– Najbardziej zależało nam na dobrym przygotowaniu do migracji, tak, żeby nasi klienci nie odczuwali trudności w obsłudze bezpośredniej i internetowej. Patrząc z perspektywy czasu, udało się nam to bardzo dobrze. Dołożyliśmy wszelkich starań aby proces migracji przebiegł z najmniejszymi niedogodnościami, m.in. zwiększyliśmy liczbę doradców, uruchomiliśmy infolinię i udostępniliśmy klientom materiały instruktażowe – dodaje Teresa Kuszyńska.

Przypomnijmy, że SUS to kompleksowy model zarządzania usługami udostępnianymi wszystkim Bankom Spółdzielczym SGB przez SGB-Bank. Dzięki niemu banki uzyskują dostęp do profesjonalnych zasobów technicznych, kompetencyjnych i infrastrukturalnych, a także do bogatych źródeł produktów, narzędzi informatycznych i nowych rozwiązań technologicznych.

Podczas tegorocznego Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej SGB-Bank odebrał nagrodę w kategorii „Nowoczesne Technologie w Bankowości Spółdzielczej” za wdrażanie w 2024 roku nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które zwiększają efektywność procesów, poprawiają dostępność i jakość usług, a także podnoszą poziom bezpieczeństwa – w szczególności za wdrożenie rozwiązania System Usług SGB.

W najbliższych latach planujemy wdrożenie kilkudziesięciu kolejnych banków do SUS.

×

Niezbędne pliki cookies

Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie.

Zawsze aktywne

Analityczne pliki cookie

Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.