I termin szkolenia on-line: „Akcja bilans 2025" - Zamknięcie roku i sporządzanie sprawozdania finansowe banku spółdzielczego
Krajowy Związek Banków Spółdzielczych we współpracy z Centrum Edukacji PKF, wchodzącego w skład firmy audytorskiej PKF Consult organizuje I termin szkolenia on-line „„Akcja bilans 2025" - Zamknięcie roku i sporządzanie sprawozdania finansowe banku spółdzielczego”, które odbędzie się w dniu 14 listopada 2025 r. w godzinach 09:00 – 15:30. Spotkanie z Prowadzącą będzie miało charakter interaktywny, z możliwością zadawania pytań i prowadzenia dyskusji. Warunki techniczne i tryb udostępnienia będzie przekazany uczestnikom po zapisaniu się na szkolenie.
CEL SZKOLENIA:
Aktualizacja wiedzy z zakresu przygotowania sprawozdania finansowego za 2025 rok, z uwzględnieniem najnowszych zmian prawnych oraz specyfiki jednostek sektora banków spółdzielczych.
SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:
Kadry kierowniczej i pracowników pionów finansowo-księgowych sporządzających roczne sprawozdania finansowe, księgowych i głównych księgowych odpowiedzialnych za sporządzanie sprawozdań finansowych, pracowników controllingu, audytu wewnętrznego, członków rad nadzorczych, w tym członków komitetów audytu.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Nowelizacje prawa bilansowego i ich wpływ na sprawozdanie finansowe za 2025 rok:
- Omówienie najważniejszych zmian w przepisach dotyczących sprawozdawczości finansowej.
- Aktualne wyzwania i zagadnienia praktyczne w kontekście zamknięcia roku obrotowego.
2. Proces przygotowania sprawozdania finansowego – harmonogram i kontrola:
- Planowanie i organizacja prac związanych z zamknięciem roku obrotowego.
- Prawidłowe zamknięcie ksiąg rachunkowych oraz kontrola sald na kontach bilansowych.
- Identyfikacja i korygowanie najczęstszych błędów w sprawozdaniach finansowych.
- Inwentaryzacja aktywów i pasywów – przygotowanie, przeprowadzenie i ujęcie wyników w sprawozdaniu finansowym.
- Szczegółowy harmonogram inwentaryzacji dla różnych kategorii aktywów.
3. Wycena aktywów i pasywów – praktyczne podejście:
- Metody wyceny aktywów i pasywów (koszt historyczny, wartość godziwa, cena nabycia).
- Powiązania między bilansem a rachunkiem zysków i strat oraz innymi elementami sprawozdania finansowego.
- Listy kontrolne jako narzędzie wspierające proces wyceny.
4. Instrumenty finansowe – WG, wycena SCN, ESP w praktyce:
- Omówienie zmian w rozporządzeniu dotyczącym instrumentów finansowych.
- Klasyfikacja, ujęcie, wycena i modyfikacje instrumentów finansowych – studia przypadków.
- Aktualizacja wiedzy na temat zasad rachunkowości instrumentów finansowych.
5. Leasing w świetle przepisów bilansowych i podatkowych:
- Definicja i rodzaje leasingu – klasyfikacja umów zgodnie z prawem bilansowym i podatkowym.
- Ujęcie leasingu w sprawozdaniu finansowym oraz ujawnienia w informacji dodatkowej.
- Podatek odroczony związany z umowami leasingowymi.
6. Podatek odroczony – zmiany w zasadach wyceny:
- Wpływ zmiany stawek podatku CIT na wycenę podatku odroczonego.
- Aktualne zasady ujmowania podatku odroczonego w sprawozdaniu finansowym.
7. Zmiany w polityce rachunkowości oraz zdarzenia po dniu bilansowym:
- Procedury wprowadzania zmian w polityce rachunkowości.
- Wycena i ujawnianie wartości szacunkowych.
- Poprawianie błędów oraz zdarzenia następujące po dniu bilansowym – praktyczne aspekty.
SZKOLENIE POPROWADZI:

Agnieszka Królak - biegły Rewident nr 11655. Praktyk w bankowości z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w rachunkowości, magister ekonomii o specjalizacji ekonomika bankowości i ubezpieczeń, absolwentka studiów doktoranckich na Wydziale Zarządzania UW. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w instytucjach finansowych w obszarze rachunkowości, controllingu, wdrożeń, podatków i zarządzania, przez ponad dwadzieścia lat piastowała stanowiska głównego księgowego, dyrektora finansowego oraz członka zarządu spółek sektora finansowego, w tym banków. Biegły rewident badający sprawozdania finansowe banków, w tym banków spółdzielczych. Posiada uprawnienia ACCA.
Koszt udziału w szkoleniu wynosi 299 zł netto/os + VAT dla Członków KZBS oraz 499 zł netto/os + VAT dla pozostałych uczestników. Koszt szkolenia obejmuje rezerwację miejsca dla uczestnika, udostępnienie uczestnikowi linka z instrukcją logowania do platformy, na której odbędzie się szkolenie, certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia oraz materiały szkoleniowe.
Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 12 listopada 2025 r. lub wyczerpania dostępnych miejsc.
Zapisy na szkolenie odbywają się wyłącznie za pośrednictwem poniższego formularza zgłoszeniowego. Na podstawie wypełnionego formularza zostanie wystawiona faktura VAT.
WAŻNE! Prawidłowe zgłoszenie na szkolenie jest równoznaczne z otrzymaniem automatycznego maila zwrotnego na adres mailowy podany w formularzu zgłoszeniowym.
Szkolenie odbędzie się tylko w przypadku uzyskania odpowiedniej liczby uczestników.