01 lutego 2021

Dwudniowe szkolenie on-line: Kompendium zmian w podatkach w okresie 2020–2021 r.

Krajowy Związek Banków Spółdzielczych we współpracy z Centrum Edukacji PKF organizuje dwudniowe szkolenie on-line pt.: „Kompendium zmian w podatkach w okresie 2020–2021 r.”, które odbędzie się w dniach 1-2 lutego 2021 r. w godzinach 10:00 – 15:30. Aby odbyć szkolenie potrzebne jest stabilne łącze internetowe (nie jest wymagana instalacja jakiejkolwiek aplikacji). Spotkania z trenerem będzie miało charakter interaktywny, z możliwością zadawania pytań i prowadzenia dyskusji. Warunki techniczne i tryb udostępnienia będzie przekazany uczestnikom po zapisaniu się na warsztat. W razie pytań lub wątpliwości, w ciągu tygodnia po odbytym szkoleniu każdy uczestnik będzie miał możliwość konsultacji mailowej z prowadzącą szkolenie.

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest przedstawienie uczestnikom wiedzy na temat  zmian w prawie podatkowym obowiązujących w 2021 r. Program szkolenia obejmuje tematykę podatków dochodowych (PIT i CIT), podatku od towarów i usług (VAT) ze szczególnym uwzględnieniem skutków zastosowania tarcz antykryzysowych oraz tzw. podatku estońskiego. 
 
Do kogo skierowane jest szkolenie:  

    • dyrektorzy finansowi,
    • główni księgowi, księgowi,
    • pracownicy działów finansowych i księgowych,
    • osoby zainteresowane problematyką zmian w podatkach

Program szkolenia:

Dzień 1: Podatek VAT

1. SLIM VAT zmiany od 2021 r.:

a) Nowe zasady rozliczania przez sprzedawcę faktur korygujących zmniejszających VAT należny (in minus), zniesienie obowiązku otrzymania potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez nabywcę, nowe zasady dokumentowania, przepisy przejściowe, itp.

b) Nowe zasady rozliczania przez nabywcę korekt VAT-u naliczonego in minus, nowe terminy i warunki dokonania korekty, przepisy przejściowe itp.

c) Doprecyzowanie zasady rozliczania przez sprzedawcę faktur korygujących zwiększających VAT należny (in plus).

d) Wydłużenie terminu do potrącenia podatku VAT naliczonego.

e) Częściowe zniesienie zakazu odliczania VAT od zakupu usług noclegowych.

f) Podwyższenie limitu kwotowego w przypadku prezentów o małej wartości.

g) Nowe zasady stosowana kursów walut, wprowadzenie możliwości stosowania na gruncie VAT kursów walut przyjętych dla celów podatku dochodowego, warunki i terminy stosowania nowej metody itp.

h) Zmiany w zakresie Wiążących Informacji Stawkowych.

i) Zmiany dotyczące odpowiedzialności solidarnej i mechanizmu podzielonej płatności (kursy walut, kompensaty, wprowadzenie możliwości płacenia w split payment na rzecz przedstawiciela celnego itp.).

j) Pozostałe zmiany.

k) Przepisy przejściowe.

2. JPK_VAT w praktyce:

a) Praktyczne wskazówki odnośnie stosowania kodów GTU i oznaczania procedur szczególnych, typów dokumentów, np. anulowanie faktury a JPK, dok. wewnętrzne.

b) Stosowanie MPP w nietypowych przypadkach, min: faktury płacone ratalnie, zaliczki, cesja wierzytelności, refaktury itp.

c) Korekta JPK_VAT a czynny żal, kara za korektę JPK_VAT z KKS a dodatkowa sankcja za błędy, obowiązek korygowania JPK w terminie 14 dni w przypadku, gdy podatnik sam stwierdza błąd.

3. Korzystne zmiany dotyczące płatności na rachunki bankowe zawarte w wykazie podatników VAT czynnych obowiązujące od lipca 2020 r.:

a) Rozszerzenie katalogu sytuacji, w których zapłata na rachunek bankowy nie zawarty w wykazie podatników VAT czynnych, nie wymaga zawiadomienia organów podatkowych.

b) Wydłużenie terminu na złożenie zawiadomienia o zapłacie na rachunek bankowy nie zawarty w wykazie podatników VAT czynnych.

c) Zmiana właściwości miejscowej organu podatkowego właściwego do złożenia zawiadomienia o zapłacie na rachunek bankowy nie zawarty w wykazie podatników VAT czynnych.

d) Uporządkowanie innych zasad składania zawiadomień o zapłacie na rachunek bankowy nie zawarty w wykazie podatników VAT czynnych, np. czy UPL-1 uprawnia do podpisywania zawiadomienia o zapłacie na rachunek spoza Białej Listy, Złożenie ZAW NR po terminie – czy konieczne jest składanie czynnego żalu oraz czy możliwe jest przywrócenie terminu?

e) Wsteczne obowiązywanie nowych zasad dotyczących płatności na rachunki bankowe nie zawarte w wykazie podatników VAT czynnych.

f) Zapłata na rachunek bankowy nie zawarty w wykazie podatników VAT czynnych – przepisy obowiązujące w trakcie trwania epidemii COVID-19.

g) Istotne wyjaśnienia Ministerstwa Finansów dotyczące zasad zawiadamiania o płatnościach na rachunki nie zawarte w wykazie podatników VAT czynnych.

4. Inne zmiany w VAT na 2021

Dzień 2 Podatek CIT, PIT

1. Zmiany w CIT i PIT wprowadzone w życie w trakcie roku 2020 z uwzględnieniem ustaw antykryzysowych m.in.:

a) Możliwości rozliczenia straty za 2020 z dochodami roku poprzedniego.

b) Możliwość rezygnacji z metody uproszczonej wpłacania zaliczek.

c) Jednorazowa amortyzacja środków trwałych związanych z przeciwdziałaniem COVID-19.

d) Czasowe zawieszenie przepisów dotyczących ulgi na złe długi przez dłużników oraz możliwość skorzystania z ulgi na złe długi przez wierzycieli w przyspieszonym terminie.

e) Nowe limity zwolnień przedmiotowych z art. 21 w PIT (zapomogi, świadczenia z zfść) oraz nowe zwolnienia dotyczące świadczeń postojowych oraz świadczeń polegających na zakwaterowaniu i wyżywieniu, dodatku solidarnościowego.

f) Wydłużony termin wpłaty zaliczek na PIT przez płatników, którzy ponieśli negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (uwaga nie dotyczy to wszystkich rodzajów przychodów).

g) Wydłużony termin na sporządzenie informacji podatkowych IFT-2R.

h) Wydłużony termin na sporządzenie dokumentacji podatkowych, informacji o cenach transferowych oraz oświadczenia o cenach transferowych.

i) Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu w określonych sytuacjach kar umownych i odszkodowań.

j) Ułatwienia w stosowaniu certyfikatów rezydencji.

2. Estoński CIT i Specjalny Fundusz Inwestycyjny.

3. Opodatkowanie CIT spółek komandytowych i jawnych.

4. Spółki nieruchomościowe.

5. Amortyzacja stawkami indywidualnymi, obniżonymi, podwyższonymi – zmiany.

6. Zmiany w zakresie dokumentacji podatkowej.

7. Zmiany w warunkach stosowania CIT 9%.

8. Polityka podatkowa – obowiązki ogłaszania.

9. Rozliczenie w 2021 tzw. ulgi na złe długi wprowadzonej w 2020r.:

a) Rodzaje transakcji objęte korektą.

b) Obowiązki dłużnika i uprawnienia wierzyciela.

c) Korekta dochodu lub straty podatkowej.

d) Korygowanie w oderwaniu od momentu powstania przychodu i potrącenia kosztu.

e) Jak obliczać termin dokonania korekty (kiedy ustawowe terminy płatności zastępują terminy umowne).

f) Warunki zastosowania nowych przepisów.

g) Kiedy rozliczyć korektę w ujęciu rocznym, a kiedy przy obliczaniu zaliczek na podatek.

h) Transakcje między podmiotami powiązanymi.

i) Przepisy przejściowe.

j) Zwolnienie z obowiązku podwyższenia dochodu w ramach tzw. ulgi na złe długi w związku z COVID-19.

Szkolenie poprowadzi:

Jarosław Stankiewicz

Praktyk z 27-letnim doświadczeniem w biznesie,  ekonomista i certyfikowany trener biznesu. Absolwent studiów podyplomowych z zakresu zarządzania finansami prowadzonych przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie oraz rachunkowości i audytu na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.

Posiada praktyczne doświadczenie pozyskane m.in. podczas pracy na stanowiskach zarządczych oraz przy realizacji dużych projektów szkoleniowo-doradczych. Specjalizuje się m.in. w zakresie prawa pracy, kadrach i płacach, analizie ekonomiczno - finansowej, rachunkowości,  inwentaryzacji, środków trwałych, ewidencji i wyceny wartości niematerialnych i prawnych, zarządzania kosztami i finansami, systemów ekonomicznych, podatków, zarządzania strategicznego, Lean Accounting, controllingu, audytu i zarządzania ryzykiem czy MSR i MSSF.

Szkolenia prowadzi warsztatowo, kładąc nacisk na aspekty praktyczne, odnoszące się do specyfiki pracy uczestników zajęć. W działalności dydaktycznej wykorzystuje praktyczne doświadczenia zawodowe.

Koszt udziału w szkoleniu wynosi 490 zł netto/os + VAT dla Członków KZBS oraz 690 zł netto/os + VAT dla pozostałych uczestników. Koszt szkolenia obejmuje rezerwację miejsca dla uczestnika, udostępnienie uczestnikowi linka z instrukcją logowania do platformy, na której odbędzie się szkolenie, certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia oraz materiały szkoleniowe.

Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 29 stycznia br. lub wyczerpania dostępnych miejsc.

Zapisy na szkolenie odbywają się wyłącznie za pośrednictwem poniższego formularza zgłoszeniowego. Na podstawie wypełnionego formularza zostanie wystawiona faktura VAT.

WAŻNE! Prawidłowe zgłoszenie na szkolenie jest równoznaczne z otrzymaniem automatycznego maila zwrotnego na adres mailowy podany w formularzu zgłoszeniowym. 

Szkolenie odbędzie się tylko w przypadku uzyskania odpowiedniej liczby uczestników.

Szkolenie organizowane jest przez KZBS we współpracy z Centrum Edukacji PKF, wchodzącego w skład firmy audytorskiej PKF Consult realizującej usługi badania sprawozdań wielu banków , w tym spółdzielczych, firm sektora ubezpieczeniowego oraz innych jednostek zainteresowania publicznego. Więcej o PKF Consult: https://www.pkfpolska.pl/firma-doradcza-pkf-o-nas-785

Zapisz się na szkolenie:

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane

Podanie przez Panią / Pana danych jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości uczestniczenia w szkoleniu.

×

Niezbędne pliki cookies

Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie.

Zawsze aktywne

Analityczne pliki cookie

Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.