Bezpłatne webinarium KZBS: Kluczowe wymogi ustawy o dostępności produktów i usług dla sektora bankowego
Krajowy Związek Banków Spółdzielczych organizuje bezpłatne webinarium „Kluczowe wymogi ustawy o dostępności produktów i usług dla sektora bankowego", które odbędzie się w dniu 13 stycznia 2025 r. w godzinach 10:00 – 12:30. Spotkanie przeznaczone jest wyłącznie dla Członków Krajowego Związku Banków Spółdzielczych. Warunki techniczne i tryb udostępnienia będą przekazane uczestnikom po zapisaniu się na webinarium.
CEL WEBINARIUM:
Ustawa z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług banki spółdzielcze, która transponuje do krajowego prawa Dyrektywę EAA, wymaga podjęcia przez banki spółdzielcze wielu działań dostosowawczych.
Celem webinaru jest przekazanie wiedzy o kluczowych aspektach związanych z zapewnieniem dostępności w obsłudze klienta ze szczególnymi potrzebami w bankowości detalicznej, w tym zakresem dostosowania usług bankowych oraz komunikacją potrzeb tych klientów związanych z codziennym funkcjonowaniem.
Omawiane zagadnienia wspierają rozwój empatycznej i inkluzyjnej obsługi klienta, która przyczynia się do budowania reputacji banku jako miejsca przyjaznego dla każdego klienta.
PROGRAM WEBINARIUM:
10.00 – 10.10 – Powitanie – przedstawiciel KZBS
10.10 – 12.00 – Wystąpienie przedstawicieli SENSE Consulting:
1. Znaczenie dostępności w obsłudze klienta w bankowości detalicznej:
- Rola dostępności w budowaniu zaufania i satysfakcji klientów.
- Kluczowe założenia ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
- Konieczne zmiany w działalności banków wynikające z Dyrektywy EAA.
2. Kim są i jak funkcjonują klienci ze szczególnymi potrzebami?
- Identyfikacja grupy klientów o szczególnych potrzebach (osoby z różnymi niepełnosprawnościami, osoby starsze, osoby neuroatypowe i inni).
- Studium przypadków i sytuacje z codziennych kontaktów w bankowości – jak można rozpoznać potrzeby klientów i na nie odpowiedzieć.
- Przykłady barier napotykanych przez klientów z niepełnosprawnościami i sposoby ich niwelowania.
3. Zapewnianie dostępności w praktyce – dobre praktyki dla banków spółdzielczych:
- Język umów i dokumentów.
- Zastosowanie technologii wspierających.
- Zapewnienie dostępnej dokumentacji i komunikacji, w tym w PJM.
- Dostępność świata cyfrowego.
- Quick wins – od czego zacząć przy ograniczonych zasobach finansowych, osobowych i czasowych.
4. Korzyści z uwzględniania potrzeb klientów ze szczególnymi wymaganiami.
12.00 – 12.30 – Możliwość zadawania pytań i zamknięcie webinarium
PROWADZĄCY:
Przedstawicielie SENSE consulting - Pani Agata Spała-Zakrzewska oraz Dariusz Gosk.
Udział w webinarium jest bezpłatny. Zgłoszenia przyjmujemy do 9 stycznia 2025 r.
UWAGA! W formularzu zgłoszeniowym prosimy o wypełnianie okienka przeznaczonego na dane do FV znakiem "-".