07 października 2025

Bank BPS umacnia pozycję w obsłudze MŚP i wyznacza obszary strategiczne w segmencie biznesowym

Bank BPS przyjął strategiczne kierunki rozwoju segmentu klientów biznesowych na najbliższe trzy lata. Nowa strategia określa obszary, które będą dla banku dochodowe, a także wskazuje na konkretne działania, które poprawią efektywność procesową. Głównym celem jest umocnienie pozycji banku w obsłudze małych i średnich przedsiębiorstw.

- MŚP to segment, który idealnie pasuje do naszego relacyjnego modelu działania. Klienci z tego segmentu potrzebują nie tylko produktów i usług finansowych, ale zaufania, partnerstwa i elastyczności, czyli tego, co oferujemy najlepiej. Skupienie się na tym sektorze to szansa na trwały wzrost i zbudowanie unikalnej pozycji rynkowej. Misję naszego banku w obszarze klienta biznesowego ujęliśmy w haśle „Wybór na lata”. Stawiamy na trwałość relacji, specjalizację i współpracę. Chcemy być bankiem, który integruje, doradza i wspiera, dziś, jutro i w przyszłości – mówi Krzysztof Rogowski, Dyrektor Departamentu Klienta Korporacyjnego w Banku BPS, odpowiedzialny za opracowanie nowej strategii. 

Nowa strategia opiera się na dwóch filarach: wzroście dochodowości i poprawie efektywności. Pierwszy filar – wzrost dochodowości – odpowiada na pytanie gdzie bank może zwiększać przychody odsetkowe i prowizyjne. Drugi filar – efektywność – odpowiada na pytanie jak bank może działać lepiej, szybciej i taniej, a jednocześnie oferować klientom wyższą jakość obsługi. 

Nowe kierunki, na których Bank BPS chce się skupić w najbliższych latach, a które jednocześnie mają największy potencjał generowania dochodu, to w szczególności:

  • finansowanie transformacji energetycznej;
  • finansowanie inwestycji infrastrukturalnych;

Podniesienie jakości współpracy z klientami MŚP, Bank BPS planuje osiągnąć dzięki:

  • zwiększeniu dostępności kanałów zdalnych;
  • optymalizacji kluczowych procesów sprzedażowych – w szczególności kredytowych.

Jednocześnie bank będzie kontynuował i doskonalił się w obszarach, w których ma kompetencje i przewagi rynkowe np. współpracę z deweloperami i podmiotami z branży przetwórstwa spożywczego. Planuje także sukcesywne zwiększanie liczby transakcji konsorcjalnych w oparciu o partnerską współpracę z bankami spółdzielczymi. Bank prognozuje sprzyjające warunki do rozwoju biznesu w Polsce: polska gospodarka ma przed sobą okres stabilnego wzrost PKB, rozwój eksportu, rosnące inwestycje i stopniowy spadek stóp procentowych. – Chcemy budować silną i stabilną pozycję w obsłudze MŚP, stawiając na specjalizację, bliskość i elastyczność – wartości, które od lat wpisane są w DNA spółdzielczej bankowości – podkreśla Krzysztof Rogowski.

Strategia w obszarze klientów biznesowych stanowi rozwinięcie strategii Banku BPS na lata 2025-2027. 

×

Niezbędne pliki cookies

Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie.

Zawsze aktywne

Analityczne pliki cookie

Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.