Szkolenie on-line: Ład organizacyjny w bankach według wymagań instytucji nadzorczych

Krajowy Związek Banków Spółdzielczych we współpracy z Centrum Edukacji PKF, wchodzącego w skład firmy audytorskiej PKF Consult organizuje szkolenie on-line pt.: „Ład organizacyjny w bankach według wymagań instytucji nadzorczych”, które odbędzie się w dniu 28 maja 2021 r. w godzinach 10:00 – 15:30. Spotkanie z trenerem będzie miało charakter interaktywny, z możliwością zadawania pytań i prowadzenia dyskusji. Warunki techniczne i tryb udostępnienia będzie przekazany uczestnikom po zapisaniu się na szkolenie. W razie dodatkowych pytań i wątpliwości po szkoleniu, w ciągu 7 dni uczestnicy będą mieli możliwość mailowego kontaktu z prowadzącym.

Cel szkolenia:

Szkolenie wspiera pracowników banku w zaprojektowaniu, kategoryzowaniu i przygotowaniu dokumentacji potwierdzającej spełnienie przez bank spółdzielczy wymogów wynikających z zapisów Rekomendacji Z oraz całego systemu ładu wewnętrznego, zarządzania ryzykiem i compliance.

Do kogo skierowane jest szkolenie:

  • pracownicy którzy w swojej karierze zawodowej rozważają wyższe stanowiska zarządcze, członkowie rad nadzorczych, najwyższe kierownictwo Banku, decydenci, managerowie wyższego szczebla,
  • pracownicy, którzy zajmują się w ramienia Banku zagadnieniami tworzenia i zarządzania dokumentacją z zakresu ładu organizacyjnego, zarządzania ryzykiem i compliance,
  • pracownicy zamierzający zajmować się w przyszłości doskonaleniem procesów wewnętrznych organizacji,
  • compliance oficerzy, audytorzy wewnętrzni.


PROGRAM SZKOLENIA:

1.       Czym jest ład wewnętrzny – cele, definicje, metodyki rynkowe.

a.       Standardy międzynarodowe i nadzorcze.

b.       Specyficzne cechy ładu wewnętrznego w bankach spółdzielczych.

2.       Cechy system zarządzania w banku

3.       Strategia zarządzania bankiem.

4.       Organizacja banku, zasady działania.

a.       Uprawnienia, obowiązki i odpowiedzialność.

b.       Funkcja Rady Nadzorczej i funkcja Zarządu

c.       Polityka identyfikowania kluczowych funkcji w banku – cechy i składowe.

d.       Charakterystyka osób pełniących kluczowe funkcje w banku

e.       Zaangażowanie, niezależność i zarządzanie konfliktami interesów w radzie nadzorczej i Zarządzie.

5.       Wzajemne relacje rady nadzorczej, zarządu i osób pełniących kluczowe funkcje w banku.

6.       Organizacja i dokumentacja pracy organów banku w świetle zasad ładu wewnętrznego.

7.       Dokumentacja ładu wewnętrznego w statucie banku i regulaminach - przykłady regulacji wewnętrznych.

8.       Konstrukcja polityk wewnętrznych.

a.       Polityka zarządzania konfliktami interesów – przykłady.

b.       Polityka zlecania czynności i Polityka dywidendowa – cechy i składowe dokumentów.

c.       Polityka wynagrodzeń – zawartość, cechy, najlepsze praktyki.

9.       System zarządzania ryzykiem w banku spółdzielczym - metodologia, organizacja, dokumentacja i sprawozdawczość.

a.       Jak uzyskać zgodność systemu ładu wewnętrznego z dotychczasowymi regulacjami w banku w zakresie zarządzania ryzykiem?

b.       Definicja, cele i sposób funkcjonowania zarzadzania ryzykiem.

c.       Identyfikacja, kategoryzacja, pomiar, profil ryzyka – uprządkowanie zagadnień w odniesieniu do wymagań ładu wewnętrznego.

d.       „Wyjątkowe transakcje” i czynności bankowe z perspektywy procesów zarządzania ryzykiem w banku.

10.   Strategia zarządzania ryzykiem i jej odniesienie do ładu wewnętrznego.

a.       Macierz funkcji kontroli – zasady kontroli wewnętrznej i zarządzania ryzykiem w procesach podstawowych i wspierających banku w odniesieniu do ładu wewnętrznego.

b.       Monitorowanie ryzyka – analiza narzędzia IT.

c.       Zasady rozwijające „kulturę ryzyka”.

11.   Nowe produkty – zasady wprowadzania, opisywania, polityka informacyjna i ujawnienia.

12.   System zarządzania zgodnością (compliance management system).

a.        Zarządzanie ryzykiem braku zgodności.

b.       Zarządzanie politykami i procedurami.

c.       Komunikacja, edukacja i marketing Funkcji Compliance.

d.       Prowadzenie wewnętrznych postępowań wyjaśniających.

e.       Ochrona Sygnalistów.

f.        Praktyki pracownicze, bezpieczeństwo pracownicze i środowiskowe.

g.       Przeciwdziałanie korupcji.

h.       Zarządzanie poufnością i prywatnością.

i.        Zapobieganie praniu brudnych pieniędzy – AML.

13.   Corporate governance, business governance i IT governance – synergia współdziałania.

14.   Narzędzia informatyczne wspierające utrzymanie ładu wewnętrznego.

Szkolenie poprowadzi:

Piotr Welenc

Dyrektor GRC w Wolters Kluwer SA., certyfikowany audytor IT, certyfikowany specjalista w zakresie zarządzania ryzykiem informatycznym i ładem IT. Inspektor Ochrony Danych, doktorant Instytutu Badań Systemowych PAN. Członek Komitetu Technicznego KT306 Polskiego Komitetu Normalizacyjnego. Ekspert w zakresie GRC, IT GRC, zarządzania ryzykiem, analizy procesowej, corporate & IT govenance, compliance, Sarbaness-Oxley Act 2002 (SOX), RODO. Wykonywał audyty dla Europejskiego Banku Centralnego jako członek zespołu audytorów informatycznych Europejskiego Systemu Banków Centralnych. Doradca spółek giełdowych w zakresie GRC. Ekspert ds. zarządzania ryzykiem w PKF Polska S.A., Członek Komisji ds. Compliance oraz Komisji ds. Nowoczesnych Tematów Prawnych w Polsko-Niemieckiej Izbie Przemysłowo-Handlowej. Członek Rady Naukowej czasopisma „compliance” Instytutu Compliance przy Uniwersytecie Viadrina, Frankfurt/O. Autor ponad 30 publikacji naukowych i prasowych dot. zagadnień audytu, ryzyka, governance.

 

Koszt udziału w szkoleniu wynosi 399 zł netto/os + VAT dla Członków KZBS oraz 699 zł netto/os + VAT dla pozostałych uczestników. Koszt szkolenia obejmuje rezerwację miejsca dla uczestnika, udostępnienie uczestnikowi linka z instrukcją logowania do platformy, na której odbędzie się szkolenie, certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia, materiały szkoleniowe.

Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 27 maja br. lub wyczerpania dostępnych miejsc.

Zapisy na szkolenie odbywają się wyłącznie za pośrednictwem poniższego formularza zgłoszeniowego. Na podstawie wypełnionego formularza zostanie wystawiona faktura VAT.

WAŻNE! Prawidłowe zgłoszenie na szkolenie jest równoznaczne z otrzymaniem automatycznego maila zwrotnego na adres mailowy podany w formularzu zgłoszeniowym.

Szkolenie odbędzie się tylko w przypadku uzyskania odpowiedniej liczby uczestników. 

Szkolenie organizowane jest przez KZBS we współpracy z Centrum Edukacji PKF, wchodzącego w skład firmy audytorskiej PKF Consult realizującej usługi badania sprawozdań wielu banków , w tym spółdzielczych, firm sektora ubezpieczeniowego oraz innych jednostek zainteresowania publicznego. Więcej o PKF Consult: https://www.pkfpolska.pl/firma-doradcza-pkf-o-nas-785 

 

Zapisz się na szkolenie:

Podanie przez Panią / Pana danych jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwość uczestniczenia w szkoleniu.

Udostępnij artykuł:
« powrót