Pierwsze demo bankowości mobilnej SGB gotowe

Prace nad aplikacją mobilną SGB postępują zgodnie z harmonogramem. Jest to wynik współpracy zespołów z SGB-Banku SA i Banków Spółdzielczych SGB, krakowskiej firmy Ailleron (dostawcy aplikacji dla banku) oraz Heuthes (integratora platformy BS API) i pozostałych uczestników platformy BS API. Dzięki przyjętemu modelowi działań, w banku została już zaprezentowana wersja demonstracyjna.

Aplikacja pojawi się w sklepach w maju tego roku. Oznacza to, że klienci wszystkich Banków Spółdzielczych SGB będą mieli dostęp do przyjaznej i funkcjonalnej aplikacji mobilnej. To efekt rozpoczętych w zeszłym roku zmian w Zrzeszeniu SGB.

Od strony klienta pokazuje ona podstawowe, ale istotne funkcje:

  • w pełni zdalny, dwutorowy proces aktywacji aplikacji mobilnej – dla klientów, którzy korzystają z bankowości internetowej SGB oraz dla tych, którzy takiego dostępu nie posiadają,
  • wyrażanie tzw. superzgody która jest niezbędna podczas wykorzystywania standardów PolishAPI oraz proces parowania urządzenia z aplikacją,
  • logowanie z wykorzystaniem biometrii (odcisk palca lub skan twarzy),
  • pobieranie danych klienta o rachunkach/kartach i ich prezentacja w aplikacji z uwzględnieniem najnowszych standardów UX, dzięki czemu korzystanie z aplikacji jest intuicyjne i przyjazne dla użytkownika.  

Przede wszystkim jednak był to sprawdzian dla całego zaplecza, dzięki któremu bankowość mobilna działa, jest bezpieczna i prezentuje prawdziwe dane. Bank w celu pobierania danych klientów i prezentowania ich w aplikacji mobilnej w pełni wykorzystuje mechanizmy i możliwości jakie stwarza PSD2, a konkretnie komunikację w ramach standardów PolishAPI, która w tej chwili testowana jest na danych ze 193 banków będących w Zrzeszeniu SGB. Jest to pierwsze wykorzystanie tego rozwiązania na taką skalę. 

Aplikacja będzie regularnie rozwijana. Przygotowano całe środowisko teleinformatyczne oraz opracowano i przetestowano komunikację platformy BS API z dostawcami bankowości internetowej W najbliższym czasie do testów oddane będą komponenty związane z wszystkimi usługami okołkartowymi oraz BLIK. Najciekawsze spośród nich to proces automatycznego dodawania kart do cyfrowych portfeli Google Pay i Apple Pay z poziomu aplikacji mobilnej, czy też innowacyjne rozwiązanie zarządzania subskrypcjami, którego jak dotąd nie oferuje jeszcze żaden bank w Polsce.

Wydanie kolejnej wersji testowej z mocno rozbudowanymi funkcjami planowane jest na koniec lutego 2020. 

 

Udostępnij artykuł:
« powrót